Ekonomi

Trabzon’da düzenlenen gençlik şenliği sona erdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Trabzon’da düzenlediği ve ulaşımın eğlenceli dünyasını gençlerle buluşturmayı amaçlayan gençlik festivali “U-Fest” sona erdi.

Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen ve Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, festivalin ikinci günü etkinlikleri kapsamında Karadeniz Teknik Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi’nde gençlerle bir araya geldi.

Gülşen, Türkiye’nin her tarafının tıpkı insanın damarları gibi bölünmüş yollarla kaplı olduğunu söyledi.

Şehirleri bölünmüş yollarla buluşturduklarını belirten Gülşen, “Bölünmüş yol uzunluğu 2000’li yılların başında 6 bin 101 kilometre iken bu aşamada 5 kat arttı. Çok önemli bir rakam. Yüzde 44 Yani karayolu ağımızdaki kesimlerin neredeyse yüzde 50’si artık sıcak karışım yollarından oluşuyor.” “Bu sadece.” söz konusu.

Bölünmüş yolların artmasıyla trafik kazalarının azaldığına dikkat çeken Gülşen, ulaşım bölümünde önemli kolaylıklar getirdiklerini vurguladı.

Karayolları Genel Müdürlüğü’nün tarihçesi ve faaliyetleri hakkında katılımcılara bilgi veren Gülşen, ekiplerin yılın her günü 24 saat sahada olduğunun altını çizdi.

Gülşen, gençlere hedeflerini iyi belirlemelerini ve mutlaka kariyer planı yapmalarını tavsiye etti.

“Trabzon Havalimanı’nın dış hatlar terminalini iyileştirdik”

Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün ise planlamanın insan hayatındaki önemine değinerek, bir köyün ulaşımının bile planlamaya ihtiyacı olduğunu söyledi.

Mühendisliğin 100 yılın toplam bilgisini kullanan bir alan olduğuna işaret eden Eyigün, “Aslında mühendislik size yarın ne olacağını söyleyemez. 100 yılın verilerini kullanır, ‘En iyi ihtimalle bu olur.’ “Toplam tecrübeyi kullanıyor, bilimin işi budur.” sözlerini kullandı.

Marmaray’ın günde 1 milyon, gelecekte ise 1 milyon 200 bin ve 1 milyon 400 bin yolcu taşımasını planladıklarını anlatan Eyigün, 100 bin yolcuyla hizmete başlayan Marmaray’ın 700 bin yolcu taşıdığını belirtti.

Eyigün, Rize-Artvin Havalimanı inşaatının, Türkiye’nin denizle dolu ilk havalimanı olan Ordu-Giresun Havalimanı’na göre daha zor bir mühendislik işi olduğunu kaydetti.

Trabzon Havalimanı’nın dış hudut terminalini geliştirdiklerini belirten Eyigün, “Trabzon Havalimanı’nın büyümesi gerekiyor. Rize-Artvin gibi yapacağımız deniz dolgu havalimanına ihtiyacı var.” söz konusu.

ayvalik-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu