Haber

Türkiye’nin ilk hidrojenli otobüsü Gaziantep yollarında

EBRD tarafından “Yeşil Şehir” ilan edilen Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, yenilenebilir enerji yatırımlarına devam ediyor. Ekosistemin korunması ve gelecek nesillere temiz bir şekilde aktarılması amacıyla, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’nin ilk hidrojenli otobüsünü toplu ulaşımda kullanmaya hazırlanıyor.

İstasyon Meydanı’nda gerçekleştirilen tanıtımda, Karsan’ın ürettiği yerli ve milli, sıfır emisyonlu, çevre dostu hidrojenle çalışan otobüsler, tek depoda 500 kilometre yol kat ederken yüksek yolcu kapasitesi ve konforuyla öne çıkıyor. Hidrojen otobüsleri diğer araçlardan farklı olarak atık olarak egzozdan su buharını uzaklaştırarak ulaşımdan kaynaklanan sera gazı emisyonlarını azaltmayı hedefliyor.

YAKIT İÇİN GEREKLİ GÜÇ GÜNEŞ ENERJİSİNDEN SAĞLANACAK

Sudaki hidrojeni ayrıştırıp yakıt olarak kullanacak otobüsler aynı zamanda kendi kendini de şarj edebilecek. Büyükşehir Belediyesi, hidrojen yakıtı elde etmek için kullandığı enerjiyi kurduğu güneş enerjisi santrallerinden karşılayacak. Büyükşehir Belediyesi ayrıca hidrojen yakıtının üretilmesi ve depolanmasına yönelik tesis çalışmalarını da tamamlayacak.

ŞAHİN: EGZOZDAN KİRLETİCİ MADDE DEĞİL, SADECE SU BUHARI GELİYOR

Tanıtım programında konuşan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, bir hayalin daha gerçekleştiğini söyleyerek, başta Karsan olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ederek şunları söyledi:

“Hidrojen otobüsü büyük değer taşıyor. Küresel ısınma sınır seviyede ve özellikle iklim değişikliği dünyanın en büyük gündemi. Türkiye’de bu sorunun çözümü konusunda büyük bir irade var. Çıkarılan yasaların uygulanması tamamen belediyenin ve belediyedeki paydaşlarımızın vizyon meselesidir. Hidrojen otobüsünden ilk bahsettiğimizde insanlar anlamadı. Avrupa hidrojen otobüslerine geçiyordu. Hızla gidip yerinde inceledik. Kardeş şehirlerimiz Duisburg ve Köln’e gittik. İşin Ar-Ge kısmını inceledik. Güneş enerjisi depolanamaz ancak hidrojen depolanabilir. Bu nedenle bir an önce akaryakıt çeşitlendirmesi yapmamız gerekiyor. Suyu ayrıştırılarak yakıt olarak kullanılır. “Otobüsler tank başına 500 kilometre yol kat ediyor ve egzozdan kirletici maddeler değil, yalnızca su buharı çıkıyor.”

YERLİ VE MİLLİ ÜRETİM VARSA TERCİHİMİZ HER ZAMAN BU YÖNDEDİR.

EBRD’nin “Yeşil Şehir”i ve OECD’nin “Şampiyon Şehir”i olarak sürekli yenilenmenin gerekliliğini vurgulayarak konuşmasına devam eden Başkan Fatma Şahin, sözlerini şöyle tamamladı:

“Akıllı ve yeşil ulaşım için üzerimize düşen tüm görevleri yerine getiriyoruz. Yenilenebilir enerji kullanmaya başladığımızda kullanım oranları arttıkça maliyetler düşüyor. Karsan yerli ve milli üreticimizdir. Kendi insan gücümüz ve beynimiz çalışıyor. Dolayısıyla yerli ve milli bir üretim varsa tercihimiz her zaman bu yöndedir. Bu şehir yeşil ve akıllı bir şehir. Yeşil ve akıllı ulaşım konusunda her türlü desteği sağlayacağız. Kendimizi yenilememiz ve dünyaya uyum sağlamamız gerekiyor. Gezegenimizi temiz tutmamız, ortak evimizi ve gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmamız gerekiyor. “Yeşil Şehir Gaziantep hedefine hidrojen otobüsleriyle daha hızlı ulaşacağız.”

BAŞBEY: GAZİANTEP ÖZELLİKLE YEŞİL DÖNÜŞÜMDE ÖNCÜ OLAN BİR ŞEHİR

Karsan CEO’su Okan Başbey, konuşmasında bugün düzenlenen tanıtım programından büyük gurur ve mutluluk duyduklarını belirterek, şu ifadeleri kullandı:

“Gaziantep ülkemizin en ön sıralarında yer alan ve özellikle yeşil dönüşüm konusunda öncü bir şehir. Bunu burada açıkça görüyoruz. Bu lansmanı burada yapmak bizim için büyük bir gurur. Türkiye’de ilk kez hidrojen yakıtlı otobüsün tanıtımını Gaziantep’te gerçekleştiriyoruz. “Hidrojen yakıtlı otobüsü sizlerle tanıştırmaktan büyük gurur duyuyoruz.”

haberfinike.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu